Mer populær enn RonaldoPå Fotball Shop – en av Norges største draktleverandører – ved Ullevaal stadion merkes Ødegaard-effekten. Trøyesalget er stort. Og det er liten tvil om hvem som er den heteste.Av dem som har kjøpt Norge-trøye med trykk, altså navn og nummer på ryggen, har hele 66 prosent – eller 400 av 600 – valgt Martin Ødegaard.Av dem som kjøper Real Madrid-trøyer velger 50 prosent Ødegaard på ryggen. Superstjernen Cristiano Ronaldo ligger på rundt 40–45 prosent.– På landslaget er det ingen andre profiler, mens det på Real Madrid er stjerner i bøtter og spann. Her har vi en superstjerne i en alder av 16 år. Vi har ikke opplevd noe sånt i norsk fotball siden Ole Gunnar Solskjær. Det blir spennende å se om det vedvarer. Vi har også merket en økning i salg av landslagstrøyer i barnestørrelse. Tidligere gikk det mest i trøyer for voksne, sier Dennis Heffermehl, daglig leder i Fotball Shop.